Preskočiť na hlavný obsah

Novorodenci

    Novorodencov chodievam fotiť  ku klientom domov. Viem, že moje kolegine to robia naopak a za fotenia v pohodlí domova si dávajú nemálo priplácať, no mne to príde takto prirodzenejšie.
  Spomínam si na seba, aká som bola po pôrode ubolená a nedokážem si predstaviť, že by som sa s niekoľko dňovým bábätkom a svojou ranou presúvala niekam do ateliéru.
  Tiež to je fotenie, ktoré si niekedy vyžaduje dvojnásobok času, než bežné rodinné fotenie. Keď bábätko prezliekame, upokojujeme, kŕmime. Novorodenci a novopečené maminky tiež potrebujú čas na adaptáciu. A tak je  z cca 2,5 hodinového fotenia čistý čas 20 minút, kedy sa naozaj fotí.
  Ak sa fotí celá rodina a fotenia sa zúčastňuje aj starší súrodenec, je ešte lepšie, ak sa toto fotenie odohráva v domácom prostredí.
  Niekedy sú medzičasy naozaj zdĺhave a súrodenec sa nudí. Preto je dobré, ak je vo svojom prirodzenom prostredí a žije, akoby som tam ani nebola a zavoláme ju/ho , keď už je všetko pripravené.
  Tiež sa mi už stalo, že oteckovia si schrupli v medzičasoch. No zväčša sú to veľkí pomicníci, vždy mi urobia dobrú kávičku a celé to maminke uľahčujú. A tak mám aj ja z toho príjemné pocity :)
  No rozumiem  ak ľudia nemajú doma vhodné podmienky na fotenie bäbätká ( i keď môžem povedať, že už som zažila všakovaké podmienky a vždy som si poradila ) a vyhľadávajú služby ateliéru. Vtedy fotím v ateliéri. No za moju 8. ročnú prax to bolo asi 2x.

   Som zástancom prirodzeného fotenia bábätiek a neštylizujem ich do neprirodzených polôh. No je pravda, že ak sa bábätko fotí do 14. dní života, dokáže zaspať tak tuho, že je ako plastelínka. Dá sa hýbať s ručičkami tak, ako sa nám páči :) Stupňujúcim sa vekom býva bábätko bdelejšie s plytším spánkom a už je ťažšie ho uspať tak, aby sa dalo polohovať. No už sa mi stalo, že som aj 8.týždňové bábätko nafotila ako novorodenca. No tento vek už nepovažujeme za novorodenecký. Väčšína detí je vo veku okolo 6-12 týždňov plačlivá a fotenie nebýva šťastnou voľbou. Vtedy odporúčam rodičom počkať, až kým dosiahne bábätko 3. mesiace. Po tomto čase bábätkam ustúpia koliky, upraví sa im režím a už majú aj s rodičmi vytvorený ako taký systém.





















































































































































Viki a Rebeka

Viki a Rebeka 

















































Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Vianočné mini fotenie 2023

 

Jarné mini fotenie 2023